Lampa!

Jag kan inte varva ner alltså. Även idag när min lilla gullunge och hans far har begett sig till farmor och farfar tänker jag "hm, vad ska jag göra idag? Jo! Jag ska städa, blogga, diska, till åhus, handla mm. m.m." Jag måste sluta med det. Gick här och städade och även om jag har hela dagen på mig kände jag mig stressad över allt annat jag ville hinna göra vilket är precis det jag INTE ska göra! Det är ju meningen att jag ska varva ner och ta det lugnt nu när jag är barnfri. Får försöka öva mindfullness lite mer..

Igår var vi iaf med Mican och Lion heeeela dagen! Vi träffades upp med mamma i stan där vi hämtade ut en bok som vi fick från biblioteken, köpte ny foundation, kollade läget på Vincent efter nytt från Geggamoja, Lundmyr och Lipfish (hade ju inte ens kommit in än!!), köpte frukt på torget mm. Det var trevligt :) Och sen blev det upp till mamma och pappa på fika med moster Mona och vår egen mormor:















På kvällen var vi hemma hos Mican och Lion och lagade mat. Det blev dock Väldigt sent och Levi ville inte alls sova som han skulle så vi begav oss hemåt lite i 23 då plutt fortf. var vaken! -.- Han ville inte ens ta sovmorgon utan skulle upp vid 7 imorse. Urh... men söt är han iaf :)

Igår sa han fö. sitt andra ord! Eller 4? Jag vet inte, han säger "mamma", "pappa" och "titta" - men det enda jag är riktigt säker på att han faktiskt förstår är "titta". Igår la han till ordet "lampa" i sitt vokabulär. Fast det blir allt från "mpa" till "hampa" (?) och "bampa". Oftast "bampa" dock :) Mamma är stolt!!

Nu ska jag ta och dammsuga, hänga tvätt, städa toaletten mm. mm... Bisous!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0