Föräldragruppträff

Alltså... jag har nog aldrig varit i större behov av en kalender än nu när jag är mammaledig..

Idag var iaf första träffen med föräldragruppen. Velade hit och dit om huruvida jag skulle gå eller inte. Men det var kul! :) En från föräldrautbildningsgruppen (eller vad den nu kallades, den man har innan graviditeten på MVC) var där, en som jag känner igen från maxi i stan samt 5 andra jättetrevliga människor. Så för er som inte kan räkna - vi var 8st. :P
Vi introducerade oss, pratade om våra barns humör, förlossningen, skrik, sömn mm. Kul var det iaf så det ska bli roligt att ses nästa runda med. Tur att vi gick :)
Levi började med att lägga en JätteKräk inför alla, precis när vi satt oss. BM: "Åh gick det bra?" -"Ja jag är van nu, 3månader med kräk ... typ" BM: "Ah ok, för du såg så lugn ut" haha. Vad ska jag göra? Hoppa och studsa rundor? Det är bara att göra en lägeskontroll och torka bäst man kan.  

Efter det åkte vi hem till Christel, blev bjudna på god äppelkaka och sen ringde vi och anmälde oss till babyrytmik som började den.... 2e mars om jag inte minns fel. "Det är Riktig rytmik" för att härma ledaren. Vad gör de andra då? Vi kollade också runt på babysim. Tydligen är det inte en ny kurs som börjar på badhuset i stan förrens i september och det är alldeles för sent för oss ju. Men där fanns en privatperson som hade utbildning och höll kurser i babysim parallellt, också på badhuset. Så vi kommer nog sattsa på det, lät det som idag iaf :) Vi vill gärna vänta någon månad till. Sen tycker jag att det känns stressigt - om än roligt, och dyrt.. så vi får väl se lite. Mailade med ngr frågor till den här kvinnan iaf och om svaren passar oss så blir det kanske av iaf :)

Vi begav oss hemåt vid 4, började på middagen, per kom hem och sen var det meningen att jag skulle plugga men vi var i Jättebehov av att handla, Levi var irriterad och jag (likaså) trött som bara den så nu sitter jag här och myser med liten i knäet. Får bli plugg imorgon kväll ist.. efter att prällen varit här.. Bisous!

P.S Vårt lilla hjärta är förresten 3månader idag <3

Kommentarer
Postat av: Maria m Pontus

Nej, det är märkligt. Föräldraledighet är ett dåligt ord :)



Omdet är tjejen från Åhus som håller kurserna fortfarande så är hon jättebra!

2011-02-16 @ 17:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0