Helgen innan helgen innan dop-helgen

  • Det har handlats på Rusta och Jysk: en turkos tvättkorg till Levis rum så vi slipper den tråkiga dö-skalle-tvättpåsen. En blå gummi-förvarings "korg" att ha hans leksaker i som är i storarummet, lite tråkigt att hela soffan alltid är överfull. Den är dessutom öppen så vi kan träna pricksäkerheten med alla mjuka leksaker (barn.. man kastar Inte med leksakerna!) Samt en liten korg att ha under hans skötbord med alla små saker så att det inte ligger överallt. Det hela gick i förvaringenstecken. Köpte också nya mattor till vårt badrumsgolv, två små svarta runda och en rektangular mörklila. Superfint blev det på dass! Fick sällis av fina Christel :)
  • Vi har myst och kollat på film, såg GrownUps och From Paris With Love
  • Andy panda har varit på besök
  • Fick reda på att jag fick VG på kursen jag tentade av i veckan! effin A!
  • Vi har varit och hälsat på hos Pers föräldrar. Där var också farbror Tomas och gammelfarmor som bjöd på nässelsoppa. Första gången jag åt det, definitivt inte sista, Jättegott! Fick en massa kläder av Pers mamma som varit på Ullared så Levis garderob är nu väl påfylld. Tack så mycket. :) Hon hade också köpt en leksak med sugpropp i botten som man kan fästa så den inte trillar ner när han leker med den, den gick absolut hem och han slog på den så gott han kunde. Den låter dock och reagerar jättelätt på beröring och rörelse - om den går igång när jag är själv hemma utan att någon rört den kommer jag kissa på mig!
  • Vi har fått upp Levis giraff som man kan mäta längden på, samt hans mjuka nallepuh dekoration på väggen. Blev jättefint, ser mycket mer barnrum ut nu. Båda två har han förresten fått av moster Mona.
  • Vi har fått igång diskmaskinen! Misstänker att vår elräkning kommer gå upp med ngn hundralapp. Oh well!
  • Malin "sykes" Borglin - systers närmsta, har fyllt 25år! Grattis på di hjärtat! :)


Levi vilar hos farfar

Så det var väl höjdpunkterna, tror jag, glömt något? Blev dåligt med promenader då vädret helt plötsligt beslöt sig för att go December igen. Känns sådär nu när man vant sig vid plusgrader och mini-vår. Imorgon ska jag och Levi till stan och träffa Veronica som jag gick i högstadiet med. Vi har inte setts sen vi gick ut 9an men har börjat prata nu sen vi båda blev gravida samtidigt och hör och häpna - fick barn med bara 2 dagars mellanrum! Sjukt kul :)

Somnade Levi ikväll till en CD med Bamses Vaggvisor, han tyckte Massor om det och somnade redan efter första låten. SÅ GULLIGT! <3 Men om man skulle göra som Levi...
Bisous!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0