Vaccination - usch och fy.

Idag fick min lilla älskling sina sprutor. Han hade så ont stackarn :( Inget kul att se sin bebis gråta på det viset. Men det gick över fort och han har varit normal hela dagen sen förutom att han haft ont i sina små ben såklart. Men nu på kvällen var det jobbigt. Han fick ont i magen, hade ont i benen, var övertrött - allt på en gång. Han hade ätit ca 30min innan vi sen gav honom flaskan då han hade kräkt en hel del så vi tänkte ge honom ersättning så han kunde sova gott. Men efter att han ätit hos Per tog jag upp honom och han Kaskadkräker ner hela soffan - ut for allt han åt! Han blev helt vit i ansiktet och sen slocknade han på en gång hos mig. Det var HEMSKT att se honom på det viset. Han ligger här i soffan bredvid nu... gissa vem som ska sova hos mamma och pappa inatt? :( Mitt älskade barn <3 Färgen är tillbaka i ansiktet, han andas normalt och verkar inte ha någon feber men jag är jätteorolig att något ska vara fel.. Antagligen - säger min hjärna - åt han för att han hade ont i magen och sen kräktes upp allt då magen inte kunde hantera det, sen vart han vit i ansiktet av ansträngningen och han blev blek och somnade för att det var jobbigt och han var övertrött. Men hjärtat säger - tänk om något händer? :(

Hur reagerade era barn? Sov dom mycket efter sprutorna? Kräktes dom? Fick dom feber?


Min ängel <3

Han skrattade förresten idag för första gången. Galet fint.
Han väger nu 8090g och är 64.5cm lång. Älskar dig min fina unge!

Bisous!


Kommentarer
Postat av: Maria m Pontus & Annie

Jättevälkomna :) 3/3 klockan 18!



Mina har inte reagerat men jag tror som du, de reagerar ju olika. Tufft för de små. Jag brukar ge alvedon förebyggande för det är så hemskt :(

2011-02-17 @ 21:35:41
URL: http://marianordstedt.blogg.se/
Postat av: anna

När han 3 månaders vaccinationen var han skrikig på kvällen, men inget annat. Vid 5 månaders fick han feber på natten, men den var borta igen på morgonen.

2011-02-18 @ 16:31:42
URL: http://anapanasiti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0