Blogga eller inte blogga...

Har bloggat tidigare och tyckt att det varit kul ibland, en börda ibland. Jag ger det nu ett nytt försök då jag som nybliven mamma har en massa saker att säga som jag ibland inser att andra inte är jätteintresserade av att lyssna på. Ex: han bajsade Jättemycket idag! eller igår somnade han redan 18.30 och sov ända till 00.30 innan han ville ha mat. Det är kanske bara nyblivna mammor som tycker det är intressant/står ut med att lyssna på sånt då tom. min syster, som har en pojk på 4år, ibland undrar varför jag finner det nödvändigt att berätta för henne hur bebis bajsar. SÅ, en blogg hade ju varit det perfekt stället att älta allt från bajs till nya bebisljud.

Vi börjar väl med detta då:
Jag bor nära en kompis som också har en liten pojk, han är bara 2veckor yngre än min och vi brukar umgås rätt mycket. Speciellt nu, jättekul är det att ha en så nära vän hemma samtidigt som en själv :) Hade kunnat bli lite smådrygt om dagarna annars. Vi träffas ett par ggr i veckan och ska nu försöka oss på att gå ut och gå så ofta som möjligt. Idag begav vi oss in till stan ist för att att gå här omkring. Vi åkte in vid 10.30 och var inte hemma förrens 15.00 så vi rörde på oss så det räckte i flera timmar. MEN jag skulle kanske ha lämnat kortet hemma.. det blev 4 kräklappar, 3par byxor, 5 par strumpor och en spegelleksak till Levi. När jag kom hem hade dessutom hans strumpbyxor med motiv, sparkdräkt och body från Ellos kommit. Och igår fick jag sakerna jag beställt hem från MyKiddoo partyt i helgen. Jag som inte tänkt köpa så mycket denna månaden, man är så lagom rik i Januari..

Och förresten; på vägen hem var jag anledningen till en bilkrock :( Det stannade en bil för att släppa över oss vid övergångsstället, då stannar en andra bil och en tredje bil kör in i den. Vilken smäll! Alla klarade sig fint, tom. bil nr 2 men den 3e fick sig en ordentlig törn framtill. Det var ju också hennes fel iofs så om någon skulle bli lidande..

Christel och bebisarna, gäller att bibehålla vätskebalansen när man shoppar ;)

 
Pengar i annan form

Jag får väl ta och städa undan på "presentbordet" (och gömma det i garderoben) innan sambon kommer hem..  Bisou!


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Haha fan vad bra "pengar i annan form" så sant;)



GUD vad kul att du börjat blogga igen:D Lade in dig under mina länkar, hoppas det var ok?=)

kram

2011-01-21 @ 19:58:12
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Maria m Pontus

Vad fasen, är det inte fröken Ehnevid? Hälsa henne jättemycket från Maria från Bromölla är du gullig :)

2011-01-28 @ 17:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0