Life sucks Pacifiers

Min stackars bebbeh har lyckats få svamp på tungan. Den är dessutom en jättemysig grönaktig färg, trodde först det var för att han tuggat på sin ena kräklapp som är grön och att det missfärgat på tungan - dåligt att dom färgar av sig tänkte jag (clever). Men det är tydligen bakterier som satt sig på tungan också. Så nu Loka-r vi för fullt, både nappar och amningsnapp, tutten och kokar nappflaskor hej vilt. Hoppas det går över snart. Har också fått recept på en bikarbonatsblandning som ska hjälpa (½tsk bikarbonat och 1dl vatten). PLUS att om det är kvar tills nästa BVC ska han få en kur av BM. Måtte det försvinna.

Skorv har också börjat synas lite lätt i hårbotten så vi oljar för fullt. Det är inte lätt att vara en liten bebis..
Just nu har han dille på att sitta, och inte sitta med lätt lutning för det ska sittas som en riktig karl. Babysittern är lite lätt lutad, därför är det ingen favorit, så igår höll vi upp den så han satt rakt i ryggen - Super Nöjd vart han! haha.


Sötnos

Lyckade precis somna honom i sin egen säng Mitt på dagen! Så jag är med sjukt nöjd :) Ska passa på att njuta lite av lugnet innan han vaknar igen. ;) Ikväll blir det förresten middag hos mina föräldrar. Pappa och Per tycker om kycklinglevergryta, det gör Inte jag och mamma så vi brukar slå ihop dom middagarna. Bra deal. :)
Bisous!


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Uschadå:( Ja bubbelvatten i massor:D

2011-01-27 @ 20:28:53
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Micca

lilla ääälsk!

2011-01-27 @ 21:01:27
URL: http://miccii.blogg.se/micca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0