Fjärde Juli

Idag var jag och Levi på promenad med finaste grannarna Elina och Moa. Tyvärr så har Moa utslag kvar efter tredagars febern så vi vågar minsann inte fika med dom. Får ta det en annan dag :) Ungefär 1h gick vi och svettigt var det!



I helgen som gått har det inte hunnit bloggas. Vi har: varit hos Jonas och Bella på middag/per hjälpte dom fixa grinden. Vi har varit i stan och shoppat, hängt med mamma och pappa. I lördags kväll köpte vi pizza, godis och hyrde film med mican och lion som sen sov över här. Igår handlade vi på Maxi medans Per städade här hemma, gjorde köttbullar, köttpuré till Levi (recept längre ner) och på kvällen var Mican så snäll och passade Levi så jag och Per kunde dejta lite :) Vi hann med en fika på BK innan filmen (Transformers) som var jättebra :) Såhär snygga var vi:



Tack alla för en trevlig helg! :)

Recept på Köttpuré:

ca 2-300g köttfärs
3 potatisar
2 morötter
1 vitlöksklyfta + 4 svartpepparkorn i tesil
Persilja
Smör
Majspuré

Koka alltihopa tillsammans i ca 5 min innan du tillsätter köttfärsen - fortsätt koka i ca 10min. När grönsaker och allt är mjukt mixar man ihop det med lite av avkoket, smör och majspurén. Voila! Smaklig spis!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Förlossningsberättelse finns nu uppe i bloggen, kram!!

2011-07-05 @ 21:54:39
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Måste säga att jag till 100% gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-11 @ 12:13:53
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Malin

Hej Isabelle! :) Vad gulligt av dig och vad kul att du läser :)



Jag vet inte hur blog lovin funkar för jag är inte medlem - om man nu måste vara det? Men jag hoppas du vill följa mig ändå. Det blir lite slöare med bloggandet nu i sommar när min sambo har semester men sen är vi back on track igen.



Hoppas du har en fin sommar! /Malin

2011-07-11 @ 13:17:50
URL: http://mammalijn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0