Promenera mera

Ja, då är det sista dagen på Pers semester och jag som lovat mig själv att ta tag i... mig själv nu. Fy vad tråkigt! -Per kan du inte förlänga din semester lite till så jag kan gotta mig i BJ, Marabou Sensation, Chips och Dippa och så lite Cola till det mmmm<3

Neh. Jag har faktiskt suttit och skrivit ner recept till veckan nu (mån-fre), och det går i GI's tecken. Detta pga att jag för en 5år sedan gick ner 10 stabila kilo på det utan ngr större problem och jag är rätt lat av mig när det kommer till träning så om jag kan skärpa mig med kosten och bara träna lite mer hade det varit perfekt ;) (och så har ju Anouk varit duktig som få och jag fick låna en GI bok av Christel dessutom). Som tex. fler promenader och att jag ska börja med Zumba på söndagar när det drar igång här i byn. Det ska bli kul :)

Nyfikna på veckans mat? Nehe, synd, här kommer det ändå:

Måndag: Kyckling med sparris, bulgur och cremefraiche
Tisdag: Lövbiff med gratinerad blomkål och örtagårdssmör
Onsdag: Lax och grönsaker i folie
Torsdag: GI-lasagne
Fredag: Senapsfylld kycklingfilé med savoykål

Jag känner mig rätt peppad inför det hela men jag kommer ha problem med att skippa Colan och chokladen. Stora problem fakiskt. Jag får väl tänka på att jag vill ha bättre kondis så jag kan leka mer med Levi och orka med i tempot på förskolan sen när jag börjar jobba. Jag vill inte vara fetto längre. Orka det! ... :)


Levi och farfar från besöket i torsdags

Men nu ska jag gå och börja på middagen. En favorit här hemma är potatis i ugn och eftersom det kommer minskas drastiskt (vi får väl se hur det går :O) så blir det avslutet på semestern. Smarr! Bisous!


Kommentarer
Postat av: anna

Jag vill veta vad du äter :) Igår insåg jag oxå att jag måste ta tag i mig själv. Så när jag börjar jobba (om en vecka) så är det tillbaka till lördagsgodis igen + att jag ska promenera en halvtimme på min lunch.

2011-07-31 @ 16:34:21
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Anouk- En Rookiemammas Vardag

Heja heja! Bara man kommer in i det och inte syndar så går det av bara farten. Det dumma är om man typ "släpper efter lite på semestern" livsfarligt.

2011-07-31 @ 22:49:19
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0