Hejdå Bijlen!

Igår sålde jag min fina lilla bil vidare till en kompis till syster som ska ta hand om den. Hoppas dom lever lyckliga tillsammans resten av... renaultens liv :)
Efter det bjussade mamma rara på jordgubbar och alla ungarna (veronicas, micans, grannens) busade loss på Barnens Dag som föreningen höll i. Det är en frivilliggrupp som anordnar sånt här och grannen är med i den gruppen, så dom hade fixat hoppetorn och grejer. Kul! :) Synd bara att Levi är alldeles för pluttig för sånt.

Vid 15 tiden var det inredningsparty hos Anouk och det var jättetrevligt! Fina saker hade hon från hemsidan barnvanligt.nu men jag hittade ändå inget som jag fastnade för direkt så jag gick hem tomhänt men med en väldig trevlig fika med goda vänners sällskap i bagaget. :) Tack så mkt!



Lärde mig ngt väldigt viktigt förresten! Tydligen ska man inte ha barn i en bilbarnstol där barnens axlar är högre än där bältet sitter/kommer ut ur stolen. Då är barnet för stort och det är en säkerhetsrisk. Så nu ska mammamalijn ut och leta bälte till stolen hon fyndade så vi kan börja använda nästa steg av stol ist. Informera mera pls! -.-

På kvällen bjöd föräldrarna på grillat och herregud vad gott det var! Fransyska med stekt färskpotatis. Det godaste jag ätit, kanske någonsin! Och Levi busade med oss, han ville minsann inte sova utan höll full låda hela kvällen fram till kl 23 när vi åkte hem och då däckade han pangbom i bilen och sover fortf. Unge. :)

Idag sticker pappa och Per till växjö för att kolla ny bil till oss. Spännande å se om dom kommer hem med ngt. Hoppas verkligen det! Det är svårt att vänja sig vid att bara ha en bil. Hade ju svårt att lösa kvällen igår bara! Men om inte annat så hittar vi väl en annan bil snart förhoppningsvis. Nu är det ju bara att slå till när lånen är fixade. Men nu måste jag gå och göra vid mig. Ha en bra dag! Bisous!


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

TACK själv:D Är den bilden tagen med din mobil? Jäkla bra kamera isf:D

2011-06-19 @ 21:26:40
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0