Rädda Ballen!

Eller ja, rädda balleblommorna ;) Per fick ett jättefint fruktträd när han fyllde år som är på upphällning så ikväll planterade jag om det och satte det i en större kruka. Får hoppas den klarar sig. Såhär fint står den nu:



Imorgon sticker jag, Levi, Mican och Lion till stans växthus och köper lite fler blommor att ha på balkongen. Som det är nu står där även lök, gräslök, rädisor och ngn slags ringblomma (fröer, det är inga blommor än). Men jag är pisskassvärdelös på att hålla blommor vid liv så det får nog bli petunior eller pelargonier eller ngt liknande som håller väder och vind och... lite vatten... bra. Tack!

Levi har varit superförkyld även idag, stackars mammas plutt! Så vi låter honom faktiskt ligga kvar i vår säng (ja, vi somnar honom i vår säng) inatt för han ligger himla bra nu och det känns dumt att flytta honom då. Snorsugen är ju superbra även om Levi inte uppskattar själva processen och jag förstår honom! Men den hjälper verkligen massor så han får stå ut med det. Tyvärr. Hoppas han mår bättre till imorgon iaf. Tänkte att han skulle få ett par sandaler med. Vad har ni för bra sommarskor till era små?
Bisous!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kavat sandaler, som en hel sko med hål. :) Stadiga att stå i och bra sula för alla underlag.



Du, är det inte ringblomma som är supergiftigt? Kan vara fingerborgsblomma nu när jag tänker efter... Hm.

2011-06-13 @ 07:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0