Babyrytmik

Idag åkte vi iväg på babyrytmik, jag och Christel med bebisar då - såklart. Det var en urbota dum tid för båda våra bebisar som brukar sova vid den tiden. Men det var rätt kul.
Levi uppskattade "kittla" leken, "flygplanet" och "löven" (ett täcke som man fladdrar ovanför huvudet på dom som avslappning. Han gillade inte "babyband" låten (väldigt söt låt f.ö) där man skulle spela med maracas, stackars liten blev så rädd :( Han tycker inte om höga ljud, eller plötsliga ljud... eller rörelser. Han är lite känslig helt enkelt.. :) Theodor hade fullt upp med att titta på mig och Levi - och Levi hade fullt upp med att titta på Christel och Theodor. :)

En jätte coincidence var att min granne var där, jag kände inte igen henne då jag bara sett henne på avstånd men hon fick en bebis ett par dagar innan jul och när vi började prata så kom vi fram till att vi bodde grannar. Haha, hur stor är sannolikheten? Vill då påpeka att babyrytmiken hålls i stan så det är inte runt hörnet. Det var jätteroligt iaf, väldigt trevlig tjej.

När vi kommit hem hann vi vila lite och mysa en stund innan Ida hämtade upp oss. Vi begav oss hem till Annette, en gemensam vän som precis köpt hus. Superfint! Ett sånt hus hade jag med kunnat tänka mig. Lagom stort, insynsskyddat, stor balkong på andra våningen, stor trädgård, jättefint kök, stor källare mm. Riktigt kap! Men det dröjer för vår del innan det blir hus, vi orkar inte riktigt med det nu och inte har vi råd heller :) Det är dyrt att vara mammaledig ... speciellt om man ska ränna på me&i party hela tiden.. som imorgon hemma hos Maria ;)


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

hahaha eller hur?! Galet...



Vad roligt att det ändå var uppskattat med dansen:) Jag vill börja igen

2011-03-03 @ 09:59:18
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0