BVC

Började dagen med att introducera palsternacka/potatis. Gick inte hem, men det är bara att vara envis. Han får det imorgon igen :)

På BVC mätte min bebbeh 66.5cm och hela 8670g. En massa kärlek det :) Och han har varit så glad - hela dagen har han varit på strålande humör. Skrattat och busat - så tittar han på en sådär lite lurigt och vill att man ska skojja. Myyyyyyyyyyyys unge!
BM pratade också mycket om mat - do's och don'ts. Rätt intressant, visste en hel del men där var en del nytt. Hon tipsade också om att prova på mat med gluten i under tiden som barnet ammade för att forskning visar på att risken att få gluten senare minskar då. Och det vill man ju helst undvika om man kan. Så jag köpte hem en havregröt, som bara innehåller lite gluten, till honom som vi ska bjussa på i helgen. Får se om han tycker om det. Eller kanske i början av nästa vecka, får se hur det går med palsternackan :) Och så sa hon att jag gärna fick ge rån, vilket låter spännande - jupp - traggig nybörjarmamma all the way. Sluta läs om ni vill.

Måste f.ö berätta att vi träffade en gammal klasskompis på BVC. Eller ja, parallellklassen gick han i om vi ska vara nogranna. Han har två barn nu och byggt hus. Helt galet vad vuxna vi är :)
Och när vi pratar om att träffa folk - träffade en tjej som jag jobbat på förskola med häromdagen, hon yttrade "Åh är detta ditt underverk, vad är han nu? 6månader?" haha. Njeah.. Iaf!

Well, efter BVC blev det då ingen nappflaska. Jag pratade med BVC och fick se i kommentarerna (yes, din Maria :)) att det inte skulle spela ngn roll med vilken nappflaska man har efter 4mån då ungarna sitter så pass mkt upp att luften ändå kommer ut som den ska. Så varför lägga så mycket på en nappflaska? Hur bra den än må vara. Så jag stack till Maxi ist, för att fynda en vanligt hederlig MAM eller Esska (som Anna sa att hon använder och ska fungera bra :)) - men sen stod jag där och kunde inte lista ut varkens Bu eller Bä om Esska flaskorna. Dom verkar inte vara åldersanpassade? Och MAM flaskorna - jag har ju en vanlig MAM också utan ventil i botten som jag tänkte köra på och då kunde jag ju köpa en lika dan - dom fanns bara med ventil. Tanken slog mig iaf att man borde köra på samma typ av nappflaska så han inte ratar den ena och man köpt den helt i onödan. Det får nog bli en MAM ngnannanstanns en annan dag men en till flaska måste jag iaf ha. God!

Ikväll har vi sett The Backup Plan - hysteriskt kul film med J-Lo. Hon blir inseminerad, och hittar förstås den rätta när hon får reda på att hon blivit gravid. Tom. Per tyckte att den var kul :)
Imorgon ska min kära sambo iväg och jobba igen, som vanligt, och jag, bebis, syster och systerson sticker och hälsar på moster med familj. Kul :) Ha en fin kväll! Bisous!


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

haha vilka flaskproblem! :D

2011-03-19 @ 08:04:45
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Grannen:)

Ja han e ingen liten kille längre, men ack så söööt! Bara mer att älska;)

2011-03-19 @ 13:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0