Förskolebesök

Började dagen med att besökt två förskolor - den ena här i byn, den andra där vi var på öppethus för ngn vecka sen - mest för att visa karlen då jag själv jobbat där :) Anledningen till besöket hos det sistnämnda var att den första förskolan var lite av en besvikelse.

1. Dom har en massa fina lokaler som dom inte utnyttjar, dessutom tråkigt inrett.
2. De flesta av pedagogerna var över 45år.
3. När jag frågade vad dom tänkte när det kom till det pedagogiska på småbarn fick jag till svar "Vi har rim och ramsor och samlingar där vi nämner barnen vid nam. Det är ju det man kan göra med dom små" - skojjar du eller?
4. Idrottsförskola kändes överdrivet - dom gjorde inte mycket mer när det kom till rörelse än vad barnen gör på andra förskolor.
5. Barnen sov alltid inne och alltid minst 1h om dom skulle sova - så om man har ett barn som bara behöver vila en 30min? Då är det kört. Jättedumt.

Men visst fanns där positiva saker med förskolan också - det ligger ju nära och bra. Och dom hade hemlagad mat varje dag, också super bra. Det vill man ju gärna.
Vi får se - det finns 2 andra förskolor till här i byn att titta på och sen kan man ju kolla runt på andra som ligger lite närmare iaf än den andra vi var och tittade på idag - aka den bästa förskolan i hela världen :)

Efter förskolebesöken åkte vi till Eko och handlade lite nödvändigheter samt lite o-nödvändigheter. Bla ett nyckelskåp, en soptunna till köket att sortera papper i, målarfärg till Levis rum (blev en slags... turkos/blå/grå-ish färg- påminner lite om den som är i reklamen till Lady från Jotun) mm.
Sen åkte vi utom Skopunkten där det blev 2 par nya skor till mamma-Malin och ett par nya skor till Levisaurien.


Alldeles för stora men hellre på det hållet :)

Sen handlades det till fredagsmyset - Tomas kom och hälsade på och vi lagade flygande Jakob. Gud vad gott det är :) Det har varit en mysig kväll, Levi har dock haft jätteont i magen en stund så det tog ett tag för honom att komma till ro nu ikväll. Han har varit så duktig och somnat mellan 18.30-19.30 hela veckan så jag ska inte klaga.
För tillfället är Per och Tomas uppe hos mina föräldrar och hämtar kött - pappa jagar så Tomas skulle köpa vilt av honom. Så nu insuper jag egentiden framför datorn och tvn till Men in Black. Längesen man såg den, väldigt rolig film.

Levi update:
Provade en ny smakis idag: Morot. Så nu äter han potatis, palsternacka, majs, havregröt, banan och morot :) Såhär söt var han förresten idag när mamma städade sovrummet. Han satt i sin säng och tränade/lekte med nallen/tittade sig i spegeln/kände på kudden - han är inte lätt att roa! Gäller att han har mkt att göra haha


Imorgon får vi se hur det blir; Per ska klippa sig tidigt på morgonen, jag ska plugga, vill inom stan, Per och Levi ska till Småland och sen ska Per ut på kvällen. Vad jag ska göra ... we will see. Bisous!


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Åh där ser man. Ja det lönar sig verkligen att se sig om. Fast vi har ju iofs fullt i hela byn ändå så man hmnar där man hamnar tyvärr vilket också känns bajs. Nej nymö vill jag. karln som beh lugna sitt sinne bara.



UNderbara skor till lillen! Får också inom där nån dag.

2011-03-26 @ 06:23:39
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: anna

Då behöver jag inte besöka den förskolan då... men jag får väl få tummen ur o ringa de andra och höra om man kan komma på besök.

2011-03-27 @ 19:36:50
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Moster

Vad menar du med att alla pedagogerna var över 45..är det något problem eller!



=)

2011-03-28 @ 13:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0