Nappflaskor och Vårvinter

Ja det kan man väl säga att det är. På tv imorse idag sa dom att nu är våren här - officiellt. Alltså det har legat över 0strecket 7 dagar i rad (om jag inte har fel för mig). Christel och jag var ute och gick imorse - trots storm och hagel. Och lagom tills man kommit hem, ja då snöar det! Hejja våren.

Ida dök upp vid 13.30 och Annika runt 14.00 - vi fikade på semlor som Ida hade tagit med sig och kex och cider som jag bjöd på. Fick fina blommor av Annika, tulpaner i påskfärger. Det gillar vi! Hade en trevlig liten gathering men Levi sov igenom det mesta. Han somnade hos Ida och där låg han visst bra :)

Vi har ikväll ätit dinner of the week! Lax i ugnen med wokgrönsaker/ris och creme fraiche med saffran och tomat. Det är så jag dregglar lite nu bara jag tänker på det så gott det var :P Annars har det inte hänt så mkt, Levi har badat, vi har tvslöat och nu är det dags för en dusch innan bingen.

Imorgon är det BVC! Så spännande att se hur stor min lill-bus har blivit. :) Ska också dyka inom Babyproffsen och köpa en nappflaska a la Dr Brown som rekomenderats av Anouk och en annan ur babyrytmikgruppen. Så ja - jag slår till på en sån. Håller på att bli galen på MAM nappflaskorna med monterbar botten - dom läcker. Häromdagen efter 6e försöket ville jag slänga den på golvet och hoppa på den så galen jag blev. Och Levi sitter i babysittern och skriker och vill ha mat. J-la flaskor. För er som inte är hypade på nappflaskor så är det så att både MAM och den här Dr Brown flaskan gör att bebisen inte sväljer så mycket luft, men Dr Brown flaskan är betydligt enklare att sätta ihop. 
                                        
               
Nappflaskorna i fråga. Överst:  Dr Brown och Nedan: MAM, den gröna med ventil i botten använder jag
                                                          
Det finns andra saker här i världen att gå och reta sig på än nappflaskor jag vill därför ha en bra så jag kan hitta ngt annat att reta mig på. :)
Dags att hänga tvätt och sen slänga sig i duschen. Bisous!


Kommentarer
Postat av: M

Dr Brown läcker också, om du skruver på för hårt så ta det försiktigt med den. Levi är så gammal att du kan välja vilken flaska du vill utan problem (fast jag förstår att du vill safea) men det är ju så drygt att diska alla delarna. Efter fyra månader brukar man säga att flaskor med luftutsläpp inte behövs utan det går att välja antingen en vanlig flaska eller en variant som har luftventil i dinappen som du inte märker av, alltså utan en massa extra jox i.

2011-03-18 @ 08:18:20
Postat av: anna

Jag kör på Esskas flaskor, de funkar toppenbra :)

2011-03-18 @ 09:07:05
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

haha det gör du verkligen rätt i:D enda negativa är att måttstickan nöts bort efter ett tag- fast när jag tänker efter så har hon bara använt den flaskan. typ 6ggr om dan. i över 5 månader. haha Så kanske dags för en ny;)



VÅR gillar vi!:D

2011-03-18 @ 09:45:48
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0