Het dejt!

Igår var min Per och jag på dejt. Vi hade en rar barnvakt i form av min syster som passade Levi mellan 14-20.30 så Per och jag fick ngr timmar tillsammans. Det var möjs! Vi körde ngn budgetvariant av dejt med, mest för att vi kände för att beställa hem mat och för att det inte gick ngn bio som vi ville se. Så vi var först i stan en runda (eller tekniskt sett var vi hos min moster på fika först, det var där vi lämnade av levi), sen badade vi, sen beställde vi hem mat och kollade på film "Drive Angry", den var bra! Efter det körde vi inom maxi (vi handlar visst alltid på våra dejter) för att köpa mugg till Levi (ja, Per har lyckats göra av med 3 av Levis muggar på 1v så jag fick spel igår och var tvungen att köpa nya) och lite annat smått till julgodis som jag tänkte göra idag. Notera "tänkte".
Efter hela dejtandet åkte vi hem till Mican och hängde, Sandra och Bella var med där. Vi såg "dyngkåt och hur helig som helst" innan kl blev för mkt och det var dags att bege sig hem. Tack för barnpassningen Mican :) Jag och Per är nöjda med vår dag, det var mysigt :) Som tack så väntar en extra liten julklapp under granen.

Idag skulle jag ge mig på att göra julgodis och baka pepparkakor tänkte jag. Men Per var tvungen att hjälpa ngn med en bil så ist åkte jag och Levi upp till mamma och pappa ett par timmar på förmiddagen och sen tog vi middagsvilan här hemma. Jag också. Jag har gått och dragit på mig en tradig förkylning och sitter nu och skakar under en filt i soffan. Det blir en varm dusch och sen bingen för min del efter det här.

Jag har inte tagit bilder varkens idag eller igår men i fredags då grannarna var här på idolfinalhäng (Amanda rockade mina sockar!) togs det ngr bilder. Såhär såg det ut då:


Moa och Levi leker, båda ungarna hade sovit ett sent em. pass så vi hade sällskap en bra bit in i Idol


Levi hjälper Elina mata Moa, som inte alls tyckte det var ngn höjdare med gröten


Pappa Per och Levi busar loss


Linus sitter och sjunger på hans och Elinas låt :P

Tack för en fin kväll fina ni! Vi är hemskt glada att ha er som grannar :)


Kommentarer
Postat av: elina

Tack själva!! Ja vi oxå, bättre grannar finns nog inte:)

2011-12-12 @ 06:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0