Hejdå Libero

Adios! Buh-bye! Ciao! Osv. Libero har jättebra blöjor men nu lägger vi dom åt sidan. Min syster har påpekat flera ggr tidigare att hon använde Huggies blöjor till Lion när han var plutt. Men jag har inte tänkt så mkt på det tidigare då jag eftersträvat alla poäng jag ville samla och få grejer från Libero-klubben. Som fö. är superbra, tycker jag. Men nu har jag uppnått min 4.500p och får därför inte fler grejer. SÅ! Jag började titta runt efter en ersättare som är lite... ja, mer ekonomisk? Det går blöjor på löpande band här hemma så jag har inget emot lite billigare blöjor. Men dom ska självklart vara lika bra, vi vill ju inte dra ner på kvallen ;) .

Så Huggies har vi testat nu och dom är ju jättebra! 89kr kostar dom på Maxi och (om jag inte missminner mig) så ligger Liberoblöjorna på minst 20kr mer. Dessutom innehåller Huggies fler blöjor än Liberopaketen. Detta minns jag att jag kollade upp förra gången men nu sitter jag här och ser ingen skillnad på antalet blöjor i just dom paketen jag har hemma (?). Får ta och kolla upp det lite mer. Kan kanske vara så att det är olika beroende på storlek. Oavsett så är iaf Huggies billigare. Nu finns det å andra sidan en massa rabatter på Libero blöjorna och erbjudanden som "Handla för 300kr så får du köpa ett paket Libero för 89kr" och då kostar det ju ändå inte mer (om det nu är samma antal blöjor).


Men hejja Liberoklubben! Ni borde gå och bli medlemmar om ni inte redan är det. Fast nu blir det Huggies ett tag för oss och kanske även prova på Icas egna blöjor som jag med hört ska vara helt ok. Ngn som har erfarenhet? Har lite dålig koll på pampers också, har tyckt att dom har en större tendens att läcka sen tidigare än vad Liberos blöjor hade. Ja, det är inte lätt det här ska ni veta! Vilka brukar ni köpa till era barn?

Med tanke på ngt annat än blöjor: ikväll har vi varit hos Panda och Nettan och grillat och haft det jättemysigt :) Levi somnade och sov gott i vagnen mellan 20-21.30 men sen vaknade han till och ville prata lite med oss en stund. Vid 22.30 åkte vi hem och han somnade gott här hemma i våra sängar lite efter 23. Så det har varit en relativt ok kväll för han sovmässigt ändå :) Och han har ju varit så duktig och söööööööööt! Ungen kisar och ler och skrynklar ihop hela ansiktet när han tittar på lampor när det är mörkt. Haha ser så bedårande ut så det är inte sant. Han har nog upptäckt att det blir lite "ljussträck" i ögonen då. När man kisar så sträcker ju ljuset på sig lite, är det som det faller på ögonfransarna? Äsch, jag är ingen vetenskapskvinna, det ser annorlunda ut iaf och det gillar han! :P


Inte så lätt att fånga det på bild men såhär ser det ut ung :P


Leker med sin ägglampa lite innan det är dags att sluta de blå

Och nu är det dags för mamma att göra detsamma (rimmar hej vilt såhär runt midnatt). Sov gott alla!
Bisous!


Kommentarer
Postat av: M

Jag har inte orkat undersöka den här gången men sist så lyckades jag läsa mig till att ICAs blöjor görs i samma fabrik och alltså är likadana. Jag tycker att Pampers är tunna och sköna men gillar inte att det är lotion i (och jag tycker dom luuuktar). Huggies trivs jag inte med, tycker passformen är fel för Pontus. På Annies förskola är det många barn som har Lidls egna men jag vet inte hur de är...

2011-07-14 @ 08:24:28
URL: http://marianordstedt.blogg.se/
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

åh underbar robotpyjamas!



Jag ska faktiskt också testa dem... inte så nöjd med liberos heller

2011-07-14 @ 15:50:03
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0