Eko - o - o - o

Ja, dagen började med att vi begav oss till Eko. Nej nu ljög jag, gjorde ju en massa annat först såklart men det enda nämnvärda är väl att Levi fick smakis av havregröt (palsternackan går jättebra). Sen åkte vi till Eko! Jag, mamma, Levi och syster. Det shoppades loss lite där. Jag köpte: ansiktskräm, lite påfyllnads grejer till badrumsskåpet, en blomma till Levis rum, en lampa till hans rum, en dreggellapp med Mumin - jättesöt, roller till kläder, sköljmedel, toaborste, anti-halk krabbor till badkaret - och så fick Levi en krok av mamma med en apa på som han kan ha sen när han har en aldeles egen handduk i badrummet :) Och ja jag tyckte det var värt att nämna att jag köpte en ny toaborste - blå är den till på köpet :)

Vi åkte inom hos mina föräldrar och hängde där en stund, det bjöds på banan till Levi också. Gott :) Men jag vågade bara ge ett par tsk - som med havregröten till frukost. Ve och fasa - jag hade glömt ersättningen hemma, men som tur var tog Levi tutten efter lite trugande. Det han han inte gjort resten av dagen. Var helt till sig här nu ikväll efter ett försök och det gick knappt att lugna honom.
Iaf - väl hemma hängde vi upp gardiner som vi fick "låna" av mamma, turkosa - supersnyggt blev det i Levis rum. Jag kollade också upp färg och så på Eko, kommer inte kosta så mkt att måla om det lilla vi ska göra där inne (yes, tänkte renovera lite)- får tydligen inte måla alla väggarna för Per utan nu blir det 1-2 väggar bara som ska målas. Blev iaf jättefint med gardinerna och så hängde vi upp piratmobilen i fönstret med, den hängde i sovrummet ovanför hans säng innan men den sängen flyttas fram och tillbaka och han ligger aldrig där och tittar på den så nu pryder den fönstret så fint ist. :) Försökte ta kort men det gjorde ingen rättvisa alls.


Det stora svarta nere i hörnet är en lampa som ska upp.. ngn dag. :/

När Per kommit hem och middag intagits begav vi oss ut att gå en runda, så himla skönt väder vart det och nästa vindstilla. Vi gick ner till bilhandlaren och kollade in en Honda CRV, funderingar på en sån.. tydligen. Och sen handlade vi innan vi gick hem igen, tog en timme eller ngt. Sen dess har Levi varit på strålande humör - läs odräglig och otröstlig. Så det sabbade kvällsfikat lite haha - vi turades om att trösta/fika omvartannat. Stackars liten, han var så trött och så arg. Ville inte alls sova, till sist gick jag in och la mig med honom och satt på Bamses godnattvisor, det gick hem. Nu ligger han och snarkar där inne.

Imorgon blir det att göra stan osäker med Ida och kanske Christel och Theo. :) Bisous!

Dagens citat: Jag vill också ha en krullig gris!


Kommentarer
Postat av: Christel

blå borste? blir det lila, svart och blått nu?

jag följer inte med idag. har du receptet på den turkosa frostingen? vad är det blåa? till dopet. blir ju blått tema som du sa :) alla kakor jag gör i förväg äts upp... daniel sa jag skulle fråga dig vad du sa om hallongrottor? jag gjorde blåbärs.

2011-03-21 @ 08:15:19
Postat av: Pernilla

Hehe tack =)

2011-03-22 @ 16:40:06
URL: http://candygirl84.webblogg.se/
Postat av: M

Har ni målat än? Kommer bli så tjusigt. :)

2011-03-31 @ 20:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0