Min bil

Min bil har gått många mil. En liten Renault Clio -91, lite stryk har den fått under åren:

  • Fläktarna funkar bara när dom vill - oftast inte
  • Vindrutetorkaren baktill funkar inte
  • Spolarmunstyckena sprutar, men inte på rutan. Dom slutar dessutom inte spruta utan går och går tills det tar slut, och lite till
  • Man kan se hur mycket bensin det är i tanken, men bara om man har bilen igång och står stilla och trycker på bromsen
  • Jag har en hammare under förarsätet då man ibland får ta fram den och slå på startmotorn för att kunna få igång bilen
  • Varvtal, vad?
  • Oljetempgivaren... jo den finns där men den har nog inte fungerat sen jag fick bilen, eller jo! Ibland får man igång den om man slår på instrumentbrädan
  • Stolsvärmen funkar inte
  • Bakrutevärmen funkar inte

Sa jag att den var rostig? Men den tar mig dit jag vill och den gick dessutom igenom besiktningen, utan anmärkning ;)


Kommentarer
Postat av: M

Jag älskar gamla, stadiga bilar. Synd på stolsvärmen bara, jag klarar mig inte utan det. Men i övrigt hade vi en likadan Toyota fast den fick vi göra oss av med i somras för då tyade den inte mer, golvet i baksätet liksom försvann av rost hehe. Men den funkade som jourbil, men det gick ju bara att använda framsäten, ingenting fungerade riktigt, ja utom gas och broms då. Och sätesvärmen, fast bara i förarstolen. Och det räcker ju långt. :)

2011-03-06 @ 11:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0