Smakisar - followup

Igår efter vilan fick han i sig en liten smakis, det föll inte i smaken kan man ju säga. Frynte gjorde han. Idag var det ännu värre - då provade vi ge honom ca 1h efter att han ätit vilket också är helt fel.. haha. Han var jättearg för att jag gav honom ngt så äckligt och skulle nog kunna tänka sig lite mer "vanlig mat" ist nu när vi ändå åt ngt. Så nej, det kommer bli smakisar efter maten, direkt efter maten, i fortsättningen. Och så hoppas vi bara på att han inte somnar. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på när man ska börja ge smakisarna, alltså... vilken tid på dygnet, i samband med mat, efter/innan, när som under dagen. Hur gör ni andra?

Hittade en sida där man kan få lite inspiration till lite olika puréer/hemmagjord barnmat om fantasin tryter här.
Jag gjorde så ikväll att jag bara kokte och mixade ihop potatis som jag sedan frös in i dom praktiska kuberna beställda från barniallt.se som kom idag :). Det blev ju dock väldigt segt, lite som klister :/ men tanken är ju såklart att spä ut det med bröstmjölk när jag tar upp det och kanske också lite olja? Hade dock bara bröstmjölk i det lilla han fick smaka idag. Ni som gör egen barnmat - olja: Yes? No?

- Vi har iaf varit på babyrytmik idag. Jobbigt att gå upp tidigt 2dgr på rad!! Jag är helt slut och ska dimpa i säng efter detta inlägget tänkte jag. Levi sover sen kl 20.00 - åt redan kl 18.00 så han ska väl ha mat mitt i natten nu. Helt värt det dock för han var så trött och gnällig. Lyckades somna honom i sin egen säng ikväll. Han sover ju alltid i sin egen säng men han somnar på lite olika sätt; hos mig, i vår säng, i soffan mm. Har varit dålig på vanor då han har lite olika behov på kvällen, ibland vill han mysa, ibland vill han vara nära men inte i famnen, ibland i famnen, ibland somnar han bättre hos Per mm. Ska försöka somna honom i sin egen säng nu i den mån jag kan. Har gått 3 dgr nu på kort tid så - go Levi! :)
Iaf! Om jag kunde hålla mig till ämnet så hade jag berättat att barngruppen utökat massor och vi var dubbla antalet idag. Ida från föräldrautb, föräldragruppen och me&i partyt har nu också anslutit sig till babyrytmikgruppen. :) Visade sig att hon jobbat med Christel sen tidigare! En annan tjej som hon också kände dök upp på rytmiken med; Sara. Denna damen visade det sig hade jag också träffat bara veckorna innan på det första me&i partyt hos Helena och hon känner dessutom min kära granne som vi så snopet träffade på rytmiken förra veckan haha. Var tvungen att dra det för det är ironiskt hur liten denna staden är ibland. :)

Efter rytmiken och fikan där (Levi var inte rädd för maracasen denna gången, duktig påg) så var Christel här på fika. Bjöd på cupcakes... asså... vi tryckte i oss 4 var (!!!). Två fikor alltså och alldeles för många kakor senare..(undrar just varför jag hade gått upp 0.5kg på vågen ist för ner...) Blev det kväll och smakis och nu somnade liten för en stund sedan och denna mamman ska göra detsamma alldeles strax. Imon kommer fina Anouk och Knodd på besök - Yay! :)


Det är en cupcake om ni nu inte ser vad det är, dålig fotograf..

Pojkarna

Theo smyg-skrattade för första gången :)

Mammas älskade rytmik-bebis :)

Vill skicka en kram till min modiga systerson som igår fick åka in till akuten med ambulans till följd av andningssvårigheter av krupp. Älskade lille man <3 Allt är bra nu tack och lov.
Bisous!


Kommentarer
Postat av: anna

Jag gav honom smakis när han skulle fått mat. Sen bytte jag ut ett amningsmål rätt så snabbt eftersom han älskade mat.

Potatis är ingen höjdare att frysa in, jag brukar koka potatis direkt till lill-prinsens maträtter.

Jag brukar hela i en klick med flytande Milda i hans mat.

2011-03-09 @ 21:44:48
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Potatis är lite knepigt att frysa in. det blir som du säger precis som klister:) Många kokar typ en potatis i taget istället ch mosar... men jag har annars olja i allt.. ;(när jag minns]



haha liten csmåbarnsmammavärld:)

2011-03-10 @ 06:35:51
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Christel

Daniel är övertygad om att det är en bil inte ett rymdskepp. Den har ju lyktor fram...

2011-03-10 @ 11:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0