Härlig dag

Min karlakarl drabbades hårt av allergier idag och stannade hemma. Så jag och Levi har haft sällis hela dagen lång. Mys :) Började med att gå en promenix med Christel och Theodor, ca 1½ tog det minsann.

Har också försökt ta tag i Levis matrutiner idag. Har börjat skriva ett matschema över hur han äter. Det är så olika varje dag så nu vill jag ha lite ordning på det och förhoppningsvis har vi en bra rutin i slutet av veckan. I hope! Det gick ju inte så bra nu på slutet här idag bara för det, han fick en liten slurk ersättning nu när han somnade dock så han iaf skulle ha något i magen. Typiskt bara för att jag ska ta tag i hans rutiner! Brukar alltid funka annars... oh well!

Fick fö. ett paket med smakisar och rabatter från Nestlé häromdagen:


Och så fick man en bra liten bok med info om mat till barn i de olika åldrarna och allt som hör till; tänder, fläckar på kläderna mm. Jättebra läsning tyckte jag. Ni är väl
medlemmar?


Leker med muggen för att lära sig hålla och dricka själv. Den här muggen från mykiddoo är inte optimal för det må jag säga.. den är för hög i pipen och gör att han måste hålla muggen högt för att få i sig drickat. Får investera i någon annan. Tips på bra pipmugg med handtag någon?


Och så tränar vi på att äta själva, majskrokar slinker ner. Första tuggorna går bra men sen när det inte finns mer att bita på utan resten är i handen så blir det svårare.


När vi satt och åt så fick han också pyttebitar av tomat att pilla med. Han tyckte mest det var roligt att försöka fånga dom på brickan, smaken verkade vara sådär.

Imorgon sticker jag och grannen till Christel för fika och häng. Måste köra dit trots att det är pinsamt nära då dom ska komma och hämta vår tv imorgon (som inte är en nordisk modell och därför inte funkar riktigt som den ska i norden tydligen men ändå säljer Dustin dom här (!?)) och jag måste ta mig hem fort när dom väl ringer. Ikväll är det en unge i minuten! Dont forget it. Bisous!


Kommentarer
Postat av: M

Har inte hunnit testa receptet men jag ska! Ser gott ut. :)



Jag gillar Avents mugg för att pipen går att byta ut (en för sex och en för tolv månader) och för att handtaget går att ta av. Om ett par månader är det dags att hålla utan handtag för att få in gladsnitsen och få är det perfekt.z så klart. Har den ventil. :)

2011-05-09 @ 20:42:49
Postat av: anouk - I Huvudet på Rookiemamman

åh vilken underbar haklapp!



Jag gillar ju muggen som anna också har nu. Bambinos. Men också väldigt hög pip...?=/

2011-05-09 @ 22:20:08
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Sara

http://www.littlekidscorner.se/sv/product/1635/Drikpipsmugg-NUK-BPA-Fri-Blandade-farger



detta är den bästa muggen som finns,mjuk pip,antispill och lätt att hålla för den små barnen.

2011-05-11 @ 10:53:53
Postat av: Nilla

IKEA har ett matkit med möss och kaniner som åker bil och håller på... Det är superbra, de behöver alls inte lyfta muggen högt plus att tallrikarna (en djup o en flat) går att dundra i både diskmaskin och micro!

2011-05-12 @ 19:08:39
URL: http://motherofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0