My Valentine

På alla hjärtansdag jobbade familjen och när Per kom hem hade jag fixat lite fika i dagens tecken:


En god hjärt-prinsesstårta. Den satt fint :)
Karlen kom hem med en bukett fina liljor (min favorit) och sen åkte han vidare på extraknäck. Så romantiska var vi :)

Jag måste bara få kräka av mig på alla som gnäller över hur lurade vi blir som konsumenter på alla hjärtans dag. Det är en jättesöt dag! Vill ni inte köpa saker till era älskade så gör då inte det, men sluta gnälla över att andra gör det. Ja, vi har alla möjligheten att tänka själv. Så vi bestämmer oss alla för om vi vill köpa saker till vår bättre hälft denna dag eller inte. STFU. Blöö.

Så! Själv är jag hemma och vabbar igen. Plutt blev kass och fick vara hemma hela förra veckan. Han blev sen förkyld på nytt igår och idag var han så kass att han fick vara hemma. Han är superförkyld och hostar tills han klöks stackarn. Hoppas det är sista rundan nu för ett tag iaf. Per har dessutom svårt att vara hemma nu, han började ju jobba igen förra veckan och har röven full så jag förstår honom också. Men vi har med massor att göra och folk som är borta! Han får minsann vara hemma nästa runda. Dvs då vi vet redan dagen innan att han ska vara hemma eftersom Per åker till jobbet 6.20 varje dag och hämta Levi på frsk tar för honom ca 1h och för mig 15 min. Hrm.. Många tankar runt det här och vi har ju placerat honom där vi har - nära mitt jobb men långt från Pers. Det är ändå värt det.

Men nu ska jag ta ett glas cola och njuta av lugnet/förbereda mig på ytterligare en natt av hostmedicin och näsdroppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0