Föräldragruppträff och lunch

Idag var det föräldragruppträff på BVC. Vi pratade om sjukdomar och olyckor - det var ju... trevligt. Neh, men viktigt att veta. Vi fick också med oss ett rör som man kan använda och jämföra med ett barns luftstrupe - om ett föremål får plats i röret kan det lätt fastna i halsen på ett barn, så det som får plats i röret ska man alltså hålla ur vägen för de små bebbahrna.
Och dagen till ära bestämde sig ett av barnen att lära sig rulla från mage till rygg. För första gången! Inte illa, grattis Oliwer ;)

Efter BVC åkte vi hem och tankade bebismagen. Det blev smakis på broccoli men jag tror inte Levi tål det särskilt bra. Mamma frågade om det igår, men då var det ju första smakisen, han fick lite gas men idag hade han rätt ont i magen faktiskt. Så ingen mer broccoli på ett tag framöver.
Christel hämtade oss vid 12.40 och sen begav vi oss hem till Maria på lunch :) Fröken Anouk var också där. Tack för en trevlig eftermiddag flickor!


Bild tagen hos Maria i hennes fina unges gym :) Gymmarna här är Levi och Theodor

När vi kom hem blev det middag och sen ett bad för Levi. En helrengöring av bebis :) Och lite nakenfistid vilket alltid är uppskattat. Och så tränade vi på att sitta själv, han är ju bara så himla duktig på det. Stora killen. :) Men han blir trött efter en stund och om han tappar koncentrationen så trillar han så jag skulle inte vilja säga att han kan sitta själv än, men snart.


Taget när han suttit själv en stund, hittade inte kameran -.- Här stöttar han ju med händerna i handduken.

Har precis gjort chokladbullar vilka ska avnjutas till ett glas saft när Levi kommit i säng. Och för er som undrar hur det går med min persilja.. (jag vet att ni sitter som på nålar) :



Bisous!


Kommentarer
Postat av: Ida P

Ja herregud vad förvånad jag blev när han plötsligt låg på mage :) Synd att jag missade lunchdaten idag. Ni verkade ha trevligt. Ses på lördag!

2011-04-19 @ 21:40:59
URL: http://idapeters.blogg.se/
Postat av: Micca

De e mosters påg d <3

2011-04-19 @ 23:21:30
URL: http://miccii.blogg.se/micca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0