HLR

Vi fick sova till 9 faktiskt :) skönt! Visst, inte hela natten igenom men efter ett par matningar och lite tröst så fick vi ligga i sängen och mysa ända fram till kl 9 och det är inte helt fel.

Pluggade gjorde jag också i förmiddags: gick igenom HLR, framstupa sidoläga och hur man släcker olika typer avv bränder. Det är ju hur mycket som helst man ska hålla reda på, hoppas man tänker så logiskt om det skulle hända något. Och så ska man ju göra olika beroende på ålder på den drabbade. Jag tänkte signa upp mig på en HLRkurs via Röda Korset. Någon som vil hänga på?

Sen åkte vi upp till mina föräldrar. Syrran och systersonen var också där. Låg ute och däste hela dagen. Levi har blivit lite solbrän de här två dagarna - trots att han varit i skuggan. Under eftermiddagen dök även Per upp och så grillade vi såklart. Gör ju knappt det annars :)


Mysarna


Lion är så snäll vid Levi


Dåligt kort av ett kort men... lite lik mamma är han väl ändå? :) Här var jag 1½år.

På vägen hem körde vi inom Maxi där det inhandlades lite nya nappar (6mån +) och bra att ha hemma saker. Gjorde egna puréer på morot/potatis häromdagen som blev jättegoda. Tänkte göra detsamma fast med palsternacka också i. Imorgon kanske. Ska se färdigt CSI nu sen slänga mig i bingen. Imorgon tänkte vi träffa Christel och Theodor om allt går enligt planerna. Och så håller vi tummarna för att det fina vädret håller i sig :) Ha en fin kväll! Bisous!


Kommentarer
Postat av: anouk - I Huvudet på Rookiemamman

ja herregud ja! Åh vad fin du var:D

2011-04-25 @ 23:49:56
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0