Långfredagen

Den började bra och slutade dåligt? Eller, den började bra, blev dålig, blev bättre igen för att sen bli kass? Haha jag ska förklara:

Vi hade en trevlig dag här hemma. Levi hade ju feber men tog det rätt bra så vi kunde promenerad och mysa lite här hemma. Men humöret smög sig sakta på. Eftersom han inte hade så hög feber stack vi hem till föräldrarna där moster Mona med familj, Moster Inger samt mormor också var på middag. Supergott! Men Levi tyckte att det räckte med myset: Han var arg, fick utbrott och hade det allmänt jobbigt. Så han var mest hos mig och fick en dos alvedon. Det är inte så lätt att vara liten när man inte mår bra, det är ju alltid sämre på kvällen. Men efter mkt om och men kom han i säng runt 20.30 och sov gott. Vi hade det trevligt och satt hos mamma och pappa till klockan närmade sig midnatt. När vi då skulle hem kunde Per inte hitta nycklarna till bilen. Vi letade i en timme eller så innan vi fick ta mina föräldrars bil hem. Lite småirriterad då jag varit trött sen kl 22 (hade inte fått mkt sömn natten till igår heller då Levi hade haft feber som var uppe i 39 då). Men hem kom vi.


Innan läggdags på långfredagen


Påsktårtan jag gjorde, med saffran i frostingen och morot i smeten :P

Imorse väckte Levi mig genom att skrika, vilket han inte brukar göra. Ett par ggr i rad, jag trodde först han hade drömt ngt men efter ett par försök med nappen var det bara att slänga fram tutten. Han fick också Lactulose då eftersom han inte fått igång magen på 6dagar (!). Han somnade om men var inte riktigt sig själv nu under dagen heller så jag avbokade med Ida som bjudit in till grillfest även om vi gärna hade kommit. Tror det hade blivit lite väl mkt nytt för Levi nu när han inte riktigt är i form.

Vi åkte iaf upp till mina föräldrar för att hämta bilen och fick också grillade burgare till lunch (gott :)). Kollade också igenom Lions gamla kläder från när han var i Levis storlek (storlek, inte ålder :)) och fyndade 2 ica kassar fulla.


Snodd från systers blogg

När vi kom hem röjde vi lite och nu ligger Per (som är super allergisk mot det fina vårvädret) och Levi (som äntligen bajsat och verkar må lite bättre) och sover i soffan. Jag har slängt in kyckling med pesto och grädde i ugnen. Ett recept som Maria bjöd på häromdagen :) Det bli en lugn kväll för den här lilla familjen efter de senaste dagarnas prövningar och det ska bli rätt skönt ändå. Hoppas att alla på grillfesten har en jättetrevlig kväll och alla ni andra där ute - njut av ledigheten och vädret! Vill också peta lite på Anouks Knodd och hoppas att hon också kryar på sig snart! Så jäkla jobbigt med små sjukisar. Bisous!


Kommentarer
Postat av: Nova

"Det var bara att slänga fram tutten"... hahaha :)

2011-04-23 @ 18:05:08
URL: http://shakeyourcoconuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0