Förskolan och Eko

Idag åkte vi och hälsade på på förskolan där jag jobbar. Jättekul att få se hur stället ändras och få träffa alla fina kollegor och barnen igen. Som dom växer! Man ser det på barnen, gör man inte? Jag tycker inte att jag själv åldrats ngt värst sedan jag fick Levi men titta på honom sen! Han har gått från pyttebebis till en egen liten person som vet var lampan och fläkten är och vem pappa är (vi arbetar med "mamma").

Känner mig alltid lika snurrig när jag hälsar på på jobbet då man vill prata med alla och vara överallt samtidigt. Det går ju såklart inte men försöka kan man :) Levi tyckte det var kul när vi var inne på småbarnsavdelningen och hälsade på för där var det inte så många barn och han kunde titta på alla leksaker. Men på de storas avdelning fick han ju inte ha så mkt av sakerna så det var inget kul. Och värre blev det sen när vi skulle gå hem och skolbarnen skulle hälsa på honom. Det gillade han minsann inte. Kan inte låta bli att tänka på hans egen inskolning sen. Är glad att det är Per som ska ta hand om den. Jag hade tyckt det var jättejobbigt. Man vet ju av erfarenhet att pedagogerna tar väl hand om barnen men det är ju en helt annan sak när det är ens eget barn som ska skolas in.

Vi åkte iaf till eko direkt efter besöket, där blev det en frukt och majskroksstund för en hungrig liten mage (Levis, inte min :P) och efter blöjbyte kunde vi sen äntligen gå in och göra av med lite pengar! haha :P Galet vad det går åt mkt cash när man är där och ändå köpte vi mest sköljmedel, diskmedel, duschtvål och sånna saker. Ja och så en liten lastbil till Levi såklart... >.> Jag har tänk köpa det länge. Levi älskar att sitta och snurra på hjulen till bilar och sånt så nu slog vi till. Han tycker massor om den, den har ju ett tippsläp med som man kan lyfta och greja med så det gick hem. När vi kom till kassan och skulle betala den så hade jag glömt att Levi hade den i knäet. Hon i kassan "och det är en egen medtagen bil, ja?" -"Nej... just det. Det var det inte.. nej." Sorry!

Han somnade gott i bilen på vägen hem iaf, min lille man. Han ville ju absolut inte sova på Eko så det gav jag upp med rätt fort. Nu sover han i sin säng och drömmer om.. ja... lastbilen kanske? Bisous!

Bild från imorse:


Kommentarer
Postat av: M

Jag tänker ju att du borde ha varit på förskolan vid 13:30 när jag hämtar. :D

2011-09-01 @ 20:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0