Havet jao

Idag har vi varit nere vid havet och myst ett par timmar. Det var molnigt första timmen men sen kom solen och värmde oss. Vi åkte hem som vi gjorde för Levi inte skulle vara för mkt i solen och för att Mican skulle jobba. Jag hade strandtält med mig men det behövde vi inte sätta upp faktiskt. Det räckte gott och väl med uvdress och spf50+ idag. Havet var uppskattat - minst sagt. Han var helt galen och ville springa ner och gå i vattnet hela tiden men eftersom han inte kan gå själv än så fick han fint vänta på mig till jag kunde hjälpa honom. :) Han badade nog mest av oss alla tror jag. Vattnet var sådär varmt men det var bara korta badstunder så det gick bra. :)


Lions traktor var det roligaste att pyssla med på torra land

Mamma köpte med varmrökt lax med hem så det blev det, romsås, sparris och färska grönsaker till lunch idag. Sjukt gott. :) Efter lite umgänge där hemma begav vi oss hem till vårt. Vi lagade mat (gi-lasagne, god men lite vattnig. Inte en favorit), badade Levi som hade sand lite här och var, städade undan lite osv. Nu håller vi kväll. Levi somnade som en stock efter allt spännande som hänt idag och jag är med trött. Tror det blir en dusch och lite slöande innan sängen kallar.

Dieten har gått bra idag med faktiskt. Jag fusk-kikade lite på vågen idag och det går åt rätt håll. Ni kan få redan på hur det står till på måndag. Tänkte väga in på måndagar, lite dumt kan man tycka för det är efter helgen men helg eller mitt i veckan - det ska inte krängas bara för att det är helg. Det som lockar mest är ju choklad. Marabou är ju som en bit av himlen på jorden! Och sen är det sötsuget efter maten och kvällarna då det är som svårast att hålla sig borta från "ngt gott". Men 4 dagar har jag överlevt nu iaf, och till helgen ska jag vara ärlig och säga att det antagligen blir lite glass iaf. Det är ju inte så farligt som choklad och chips och dylikt. Choklad är ju faktiskt beroendeframkallande så det ska vi försöka låta bli.

Men en dusch nu, tack. Bisous!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0