Kö!

Usch, jag mår så dassigt idag. Har ont i halsen och värk i kroppen och är allmänt... slö. Därför har det heller inte gjorts mkt nämnvärt här hemma idag.

Med posten kom iaf:


Krypmuddar från
barngrottan.se


Och en kylpåse (den blåa hunden)

Tyckte kylpåsen var så himla söt så jag passade på att köpa en sån. Dom är väldigt uppskattade på förskolan, lindrar sveda och värk och sen är dom ju roliga att känna på också :) Krypmuddarna tog jag för att hur jag än försöker lägga Levi på yogamattan jag köpt (vi har hala golv) eller andra krypbara ytor, så är han utanför och halkar omkring. Om dom sen är så bra eller inte det får vi se. Dom kostar iaf runt 60kr så det är ingen dyr investering. Kallekryp har med jättesöta krypmuddar.

Vi fick också ett brev med en tandläkartid till Levi (ööööh... visst, han är ju inte för liten för det -.-) och ett lite roligare brev från kommunen med bekräftelse på att dom fått in vår ansökan till förskola. Vi har lämnat in om 3 olika förskolor i närheten. För er som ska söka till kommunala förskolor förresten: Ansök så fort som möjligt (ni behöver inte vänta till 4månader innan barnet ska börja), ha ett par olika alternativ (se er omkring för det är ju inte säkert att ni får första alternativet), och dom tar in efter ansökningdatum och födelsedatum. FYI :)

Igår fick vi ju de fina meandiplaggen. Jag har dock bara provat mössan på Levi och såhär fin är han i den:


Snyggo :)

Har också fått fatt i Röda Korset nu och börjat dra i HLR kursen som går av stapeln den 1a Oktober. Helt galet vad mkt folk som var intresserade när jag frågade på FB. Där är 15 inbjudna som det är just nu (hm, vi får vara max 14 pers -.-) och 2 i kö. Bajskorv. Men det löser sig! Kul att så många är intresserade iaf! :) Det är verkligen viktigt och ngt man behöver uppdatera sig på med jämna mellanrum. 

Och så kör jag tvättmaraton här hemma. Gud vad det kan samla sig på hög om man blundar för det en vecka - speciellt nu när man har smått.
Gi har väl gått bra fram till igår då jag pms-tryckte i mig chokladbollar och 50g choklad. Idag följde jag sen upp med glass och ngn chokladboll till för att jag tyckte allmänt synd om mig själv för att jag mår dåligt. Som att det hjälper! Neh, nya tag from. NU. (inlägget blev ovanligt långt för att inte ha ngt nämnvärt att skriva om) Bisous!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0