Rotfyllning del 2

Urrrrgh... ont i käften. Men det gick bra. Förutom att hon skvätte ngt som gjorde väldigt ont i mitt öga så hon var tvungen att skölja det med ögonskölj. Tyckte det var en bra uppföljare till flugan som flög in i mitt öga innan idag som Christel var tvungen att peta ut till mig. Tack för hjälpen!
Vi var ute och gick i 1½h. Duktiga som få. Efter det blev det en snabbdusch och sen upp till mamma som var snäll och passade Levi när jag var hos tandis. Tack för hjälpen till dig med :) Ska till tandläkaren nästa måndag med för sista ifyllningen och sen får vi hoppas tanden lugnar sig. Fy, det har varit lagom roligt.

Levi sover fö. gott i sitt nya rum. Han vaknar fortf. en 3-4ggr från läggning till morgon för att han tappat nappen. Och nej, han letar inte efter den, han bara skriker och blundar så jag vet inte hur jag ska få honom till att hitta nappen och stoppa in den själv. Jag vet att många barn gör det nämligen. Men det gör inget, han är så söt ändå :)
Det är såklart lite jobbigare att behöva gå ut i det andra rummet ist för att bara precis sträcka sig över sängkanten och ploppa in nappen.
Jag har tänkt tankar som: "åh, stackars liten som behöver sova ensam i det stora rummet", "åååw, vad ensamt utan Levi hos oss" och "ah! Han blir stor alldeles för fort! Flytta in sängen i vårt sovrum igen". Men det har ju faktiskt gått bra så jag får försöka släppa dom tankarna. Och nu kan ju jag och Per faktiskt prata lite och ha lampan tänd när vi ska ha ngt i sovrummet på kvällen mm. mm. :) Så det lär väl fungera bäst såhär trots allt..

Bisous!


Kommentarer
Postat av: Ida P

När jag flyttade över Oliwer till hans rum kände jag likadant. Men nu tycker jag det är jätteskönt. Man kan kolla på tv i sovrummet innan man somnar, man kan rota i garderoben och man kan ha lampan tänd för att ligga och läsa. Hoppas att han lär sig det där med nappen snart.



Kraaaaam

2011-08-09 @ 10:33:08
URL: http://www.nattstad.se/Mamma%20Ida
Postat av: anna

Lill-prinsen vaknar oxå när han tappar nappen, jag har slängt ner typ 4 nappar i hans säng. Ibland hittar han en och ibland får man komma o stoppa in.

2011-08-09 @ 12:42:44
URL: http://anapanasiti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0