Majs

Hajs svajs. Idag har det ätits majs. ... ...


Var är Levi...


"Oh no! You caught me!" - ja, han kan engelska

Igår kväll fick vår påg lite svårt med andningen. Han andades snabbare än vanligt och pep i rören. Blev lätt andfådd med. Vi ringde in till 1177 och hörde med dom. Dom tyckte att vi skulle åka in med honom. Sen tänkte vi att det kanske är överdrivet att göra det för SÅ farligt var det inte. Han kanske bara var uppe i varv och hade lite svårare att andas för att han var täpt och förkyld? (så då kan man undra vad jag ville ha ut av det samtalet...) Provade lägga honom att sova men även då var andingen likadan så det var till att åka in och kolla honom.

Han fick flytande bricanyl till sist för att han lät även på utandningen, doktorn sa att friska lungor låter bara på inandningen. Nytt för mig men det låter logiskt. Hon sa att det var möjlig förkylningsastma, men man ger inte den termen på så små när det bara hänt en gång. Händer det fler ggr ska han få inhalator. Stackars lille plutt, han har sån otur! :( Och han har inte ens börjat på förskolan än!

- som ni fö. ser har han fått använda dreggellapp igen. Han dregglar massor! Undras om det är tänder på G. Just denna fina fick han av Sandra och fina E :) Tack sötisar!


Kommentarer
Postat av: M

Pontus har alltid dregellapp. :)Alltid.



Minns inte vad jag skulle svara dig på nu så jag får återkomma. :D

2011-12-08 @ 20:16:14
Postat av: Moster

Fy vad otäckt. Bra att ni kollade upp det..

2011-12-09 @ 11:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0