Mundaj

Då vart det måndag! Och sportlov för er i skolan där ute. Då är det meningen att man ska vara sportig... eller? Jag och christel skulle ut och gå idag men jag vart supertrött och hon likaså när jag ringde så jag bjöd över på pannacotta och kaffe ist. Haha - nyttigheten personifierad.


Bebbahrna hade en fin liten pratstund också :)

Hur gör ni med era små om man får fråga - tränar ni dom på att sitta och stå bara sådär? Utan att dom själva vill? "Nej men nu ska vi stå en stund". Och hur bra är ni på att lägga dom på magen? Vi pratade igår och det jämfördes hej vilt med Levis kusin som tydligen var tidigare på att sitta stabilt och stå och då undrar man ju om det är jag som är dålig på att träna. MEN jag tror ju på att han kommer i sin egen takt, han kommer sitta när han är redo för det, stå och gå osv. Kan han inte gå när han är 1år kommer jag inte stressa över det men jag är mest nyfiken. Han får ta det i sin egen takt min lille man. Nu vart det ju iofs också så att Lion kom ut 2v efter utsatt datum och Levi en hel vecka innan. Så det är ju 3v skillnad där också.

Men nu ska jag röja vidare här hemma, måste passa på när han sover. Bisous!

PS. Ska kanske tillägga att vi sitter massor varje dag för att han tycker att det är roligt men jag har inte "tränat" honom i det utan det är när han vill för att han tycker det är roligt. Han tycker ju dock att det är mindre roligt att stå som det är just nu så det blir inte mkt av det.


Kommentarer
Postat av: anna

Lill-prinsen har inte leget mkt på mage i sina dar, men han rullar runt ändå. Just nu tränar jag faktiskt honom lite på att sitta, lite varje dag, snart tror jag att han har knäckt det. Ställer jag honom upp så ska han bara hoppa :)



Barn gör saker när de är redo för det, oroa dig inte, men visst kan man träna lite då och då.

2011-02-21 @ 16:06:42
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Maria m Pontus & Annie

Jag tror att man kan träna de små om de är intresserade. Annie var otroligt rastlös, ville dtå och gå från fem månader och gick med stöd från möbler vid sju. Om vi inte hjälpt henne hade hon inte kunnat fundera ut hur man håller sig för att resa sig t ex men hon hade skrikit en massa istället. Jag avskyr barnskrik och gör nästan vad som helst för att slippa :) Om man sätter sin bebis upp så lär de ju sig att hitta balansen snabbare. Men det är nog svårt att lära dom gå en månad tidigare än vad evolutionen tänkt :)

2011-02-21 @ 16:35:50
URL: http://marianordstedt.blogg.se/
Postat av: Nilla

Alice vägrade ligga på mage långa stunder tills dess hon lärde sig rulla själv... Nu ligger hon aldrig på rygg istället.



Sitta lärde hon sig av sig själv tror jag... Kanske mycket med hjälp av matstolen? Vi har iaf aldrig tränat, men hon kan nu ändå... Och stå, herregud, din knatte är ju inte alls gammal... Det kommer när det kommer. När läkaren på bvc börjar ifrågasätta saker är det dags att oroa sig lite, innan dess är det bara att njuta av tiden innan de lär sig krypa (som Alice just lärt sig) för sen är de ÖVERALLT!

2011-02-21 @ 20:40:30
URL: http://motherofalice.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du behöver absolut inte träna ditt barn motoriskt. Det kommer när det kommer som du själv skriver!

Är ju ingen tävling som vissa bloggare verkar tro med sina ständiga uppdateringar om hur tidiga deras barn är med det och det...



Mycket viktigare då med den psykosociala stimulansen, att du sjunger och pratar med barnet, visar att du lyssnar på dess signaler genom att tex. ta upp det när det gråter osv.osv...

2011-02-23 @ 16:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0