Promenix

Idag mår bebbehn bättre tack och lov. Ställde klockan inatt och kollade honom med jämna mellanrum så han mådde bra. Ringde därför och frågade Christel om vi skulle ut och gå - ngt motigt följde hon med ;) Men det var skönt, vi gick i 1½h ca, om man räknar med att vi var i affären och handlade. Skönt. Bitande kallt i vinden bara men jag var laddad för att gå. Längtar tills det blir bättre väder bara så man kan gå ut och gå lite oftare. Det ska ju bli -15 eller ngt nu ngr dagar i följd. Då blir det minsann inte några promenader.


Förra veckan när vi var ute och gick, Christel tog en bild när hon agerade barnvakt på apoteket. Bebbahrna bus.

Det är förresten dags att gå över till åkpåse nu ist för mjukliften. Han har blivit alldeles för lång. Lite dåligt, de flesta vagnar verkar vara en 65cm i liften (?) och det är lite snålt med utrymme. Christel sa att Emmaljunga skulle vara den med 80cm i liften och det låter mycket bättre. Men men, åkpåse it is.

I eftermiddag kommer pappa och hämtar mig och Levi och när Per ätit och tränat kommer han också upp till mina föräldrar för lite häng :) Micca ringde och frågade om vi skulle dit. Det ska bli trevligt. :) Bisous!


Kommentarer
Postat av: Maria m Pontus & Annie

Det är svårt med liftar men de svenska är generellt större, de flesta länder använder en skranglig sulky från början och förstår inte alls att man vill ha liggläge :) Min liggkorg är inte så stor, 68 tror jag det var och den är bland de minsta på marknaden.

2011-02-18 @ 15:46:13
URL: http://marianordstedt.blogg.se/
Postat av: anna

Bengt-Åke är sävlig och är präst i Vä-Skepparslöv, så det var därför jag tänkte på honom :)



Jag tog bort liggdelen ur vagnen och använde åkpåsen i sittdelen när det blev lite kallare ute, lill-prinsen var nog 2 månader eller så, det har gått kanon.

2011-02-18 @ 16:34:45
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Nilla

Tänkte bara tipsa dig om sovsäckarna för bebisar (finns på stadium)... Perfekt att ha när de vuxit ur mysiga liften och dessuom går de att öppna upp så de blir större så kan de ha dem när de ska sova på dagis i framtiden också :)



2011-02-18 @ 18:45:50
URL: http://motherofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0