Trunkie Ellie lägger sig kl 23.00 numera...

Idag tvättade jag av babygymmet. Det fick sig en rejäl avskrubbning i badkaret och hu (!) i gatan vad jobbigt det var! Dessutom tappade jag duschmunstycket så jag blev helt nerspolad innan jag fick rätt på den igen. Per tyckte det var kul iaf :) Det ska stoppas undan nu och förvaras till nästa lilla skrutt kommer. :)


"Lite renare och ... definitivt död"

Och nej, Trunkie Ellie (som babygymmet heter) är ju faktiskt inte den som går och lägger sig kl 23, men Levi å andra sidan går på sommartid nu och det är helt och hållet vårt fel. Han tar sig en tupplur på sena kvällen och vill vara med när allt händer nu under semestern ist. Oh well, ska försöka hålla lite bättre tider men helt ärligt är jag inte jätteengagerad. Han är så duktig på att sova och det gick så bra innan (ca 20-8) så jag är inte nervös över att få ordning på det sen igen. Det är ju inte varje dag han går och lägger sig 23 såklart, men han är inte i säng innan 21 som det är just nu.

Och idag hämtade jag ut vår nya bilbarnstol! Köpte den på mekonomen där jag fick hjälp att få den installerad. Tvä karlar behövs det tydligen för att installera en bilbarnstol (hur många blondiner behövs det för att byta glödlampa?) och det skulle ta närmade 40min så jag kunde ju få kolla runt i affären sålänge (?) Nej; 1: för jag vill lära mig hur man monterar den 2: för att mekonomen inte Har så pass mycket saker som intresserar mig att jag hade varit upptagen i 40minuter 3: jag ville se Varför det skulle ta 40min att installera en bilbarnstol.
Det gick bra till sist iaf men Levi dök med huvudet framåt när han senare idag somnade i stolen vilket vi sen fick åtgärda genom att lossa lite på stolen för att stoppa under en filt (vilket är helt A OK med Be Safe btw) så att vi kunde få lite mer lutning på stolen. (Maria du får komma och kolla på stolen ngn dag ;))

Har även planterat om blommor idag förresten! Superduktig känner jag mig :) Och så har vi varit hos mina föräldrar och bjudits på kålpudding (mmm..) och slappat framför tvn. Blev även ett par glas cider och ett glas vin, det satt fint det :) Tack så mkt för idag!
Men nu har jag traggat ihjäl er, och mig. Dags för bingen!
Bisous!


Kommentarer
Postat av: Ida

Alltså det ska inte ta så lång tid :) På babyproffsen satt hon in den på typ 5 minuter.

2011-07-13 @ 08:54:55
URL: http://www.nattstad.se/Mamma%20Ida
Postat av: M

Hahaha, 40 minuter? Mohaha. Jag kollar gärna på den, för det verkar ju lite lustigt att det tar sån tid. :D

2011-07-13 @ 10:19:49
URL: http://marianordstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0