Fjärde Juni

Det blev en hav-lös dag. Vi hade planerat att inta stranden men Per skulle lämna tillbaka en bil han hade jobbat med (mitt på dagen dessutom), så vi orkade inte vänta på att han skulle bli färdig. Därför åkte vi till mamma och pappa och hälsade på. Som oftast :) Vi trivs där - och så har dom en trädgård där Levi kan få friskluft och vädra rumpan.

Vi var där en 4 timmar och hälsade på så under tiden hann Per städa garaget, smörja dörrarna och rensa avloppet på toa. Ngt ska man väl ha dom till? ;) När vi körde hem körde vi och hämtade honom och begav oss till Willys för att handla. Väl hemma lagades det mat, hängdes på ballen, badade Levi och nu blir det tvkväll.









Måste bara recept-a er maten vi åt. Efter inspiration av många runt om, men speciellt Anouk, började jag titta lite på GI i en bok jag fick låna av Christel med en massa fina recept (tack :)). Vi valde att laga Ädelostbiffar till middag, supergoda var dom! Fast vi Gi-ade inte. För jag var sugen på nypotatis så jag var tvungen att äta lite sånt till. Och sen har jag ju inte ens intagit GI-dieten än ändå. Ska smaska på lösgodis ikväll tex. Vad sägs om det? :P
Iaf! Receptet för de som är nyfikna:

500 g nötfärs
1 ägg
1/2 dl grädde
salt och peppar
persilja

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda nötfärs, ägg, grädde, kryddor och persiljan. Forma köttfärsen till biffar. Gör hål och stick i ädelost i varje biff. Fyll igen hålet och lägg biffarna i en ugnsfast form. Sätt in i ugnen i 20 minuter.
Tips: Smula ner ädelosten i biff-smeten ist. Det blir nog lite mer smak då. Det tänkte vi göra näst gång iaf.
Salladen vi hade till gjorde vi på: avocado, coctailtomater, rödlök, solrosfrö och olivolja. Yum!
Bisous!


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

haha du e för go:;)

2011-06-05 @ 17:42:50
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0