Sjuttonde Juni

Förskolan hade stängt idag också för utvecklingsdag! J-la skit.. men vet ni. Jag vet faktiskt inte om jag vill ansöka till den förskolan. Så, vi får se om jag bryr mig om att gå dit överhuvudtaget. Blir så trött. Ringde till kommunen och pratade med dom om förskolan i fråga och tydligen är det i stort sett samma som förskolan intill. Dom har jättemkt samarbete och om man sökte till den jag var intresserad av kunde man lika gärna hamna på grann-förskolan och det är ju faktiskt inte dit jag söker. -.-

Vi hämtade iaf ut Idas vagn som var jättefin. Jag passade på att köpa två kortärmade/kortbenta pyjamasar til Levi som han kan ha nu när det är så varmt. Superfin var han i den han provade ikväll, men å andra sidan är han ju fin i allt! :) Köpte också badankor till honom i olika färger och fina bokstäver som han kan ha på dörren till sitt rum - dom stavar såklart "Levi" :)


Levibus

Han följde inte med på förmiddagens bravader för jag tyckte att han hade för mkt hosta så han var med farsan ist :) Han fick dock följa med på eftermiddagen då vi stack in till stan och fixade med billånet. Köpte också jordgubbar på torget och letade sandaler till plutt. Åkte utom skodej med och kollade in Kavat skorna som jag fått tips om men jag tänker inte lägga 500kr på ett par sandaler som han kan ha 3månader eller vad det nu blir. Speciellt inte när han inte kan gå. De dyra skorna får komma senare. Så det blev inga sandaler faktiskt. Och så åkte vi inom Mican och Lion och hjälpte dom med Lions data. Jag och Levi hängde vidare där när Per klippte sig men sen blev det direkt hem och laga middag.

Förresten skrev jag aldrig på bloggen här igår att Levi lärt sig vinka! Han har vinkat sporadiskt innan men igår vinkade han som svar två ggr åt andra som vinkade åt honom. Om han nu fortsätter ska bli spännande att se - lite vink har det blivit här hemma idag iaf.
Men nu ska jag plocka fram fredagsmyset - Per är och somnar Levi. Får se hur det går för han var inte jättetrött men kl 19.30 är det värt ett försök. Visste ni att ett barn får den bästa sömnen mellan 19-22 på kvällen?
Bisous!


Kommentarer
Postat av: Maria Nordstedt

Men vad är et för trams som kommunen håller på med? Det verkar rätt knäppt, sök hit men hamna där liksom.



Du, det finns mängder med Kavatsandaler i så små storlekar begagnat som är som ny= billigare än köpa nya var som helst. :D

2011-06-20 @ 15:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0