Hela helgen lång

To state the obvious; jag är kass på att uppdatera.

Då jag bara orkar blogga om igår och idag så får ni nöja er med det:

Igår var det marknad i Markaryd. Kul att jag masade mig iväg till iaf en marknad iår! Älskar marknader ju. Mmmm... marknadsnougat... Levi hade massor att titta på och farmor skämde bort honom med leksaker och ballonger:



Han älskar sin nyckelipigeballong som följer med överallt. Ser hysteriskt kul ut när han kör omkring med den i sin gåstol. :P
När vi kom tillbaka från marknaden blev det middag hos Pers föräldrar och sen hem snabbt för att träffa Emma och Tim :) Dom kom hit och hälsade på oss på kvällen då vi beställde mat tillsammans och lördagsslöade i soffan. Sleten var man efter den dagen. Levi passade även på att lära sig sätta sig upp från liggläge! Han kan ju allt snart ;) Det såg så roligt ut, han försökte inte ens. Han bara satte sig upp - "inga konster det här, mamma". :) Stolt till tusen är jag! Och duktig är han på ålandet nu, tar sig fram hyffsat bra faktiskt.
Vi hade en superdupertrevlig lördag iaf, allt som allt - tack alla som gjorde den så bra!

Idag har vi varit hemma och hängt mest hela dagen. Förutom en utflykt till Eko för att fylla på "bra att ha"-saker som typ sköljglans och salt till diskmaskinen mm. mm. När vi kom hem fick vi besök av Andreas och Nettan som kom över på en kopp kaffe.



Och så har Per fått barnsäkra skåpet i köket som är mest Levi-utsatt. Detta förhindrar ju dock inte honom från att klämma fingrarna!? Hur dumt är inte det? Kan inte ngn vara så snäll och uppfinna en barnsäkerhetsgrej som även hindrar dom från denna smärtsamma läxa? Hm.. vad har mer hänt? Tvättmaraton (2 maskiner räknas kanske inte som "maraton" men om jag låtsas att jag slängt i en 4st som jag egentligen hade behövt...räknas det då?), städat lite och förberett lite inför morgondagens babysim. Det gick fö. jättebra i måndags! Det vill ni kanske få en bild på? Ok, här kommer lite blandat från i veckan:










Simsimm! (tack syster som följde med och tog bilder :))


Busar med pappi


"Nu när jag kan åla kan jag nå saker jag Alltid velat pilla på innan! Typ... pappas xbox, PET!"

Im outta here! Bisous!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0